Obserwatorzy

niedziela, 3 czerwca 2018

Niedziela z hafciarskim alfabetem - N


N jak...

Niedziela - :) dzień publikowania postów z "literkowej" zabawy :)

Nożyczki - bardzo ważne narzędzie. Nie jestem kolekcjonerką, kiedyś używałam najzwyczajniejszych nożyczek kupionych w papierniczym, potem razem z innymi zakupami hafciarskimi zamówiłam sobie dwie pary takich specjalnych do haftu, których używam na zmianę. I jeszcze wygrałam piękne hafciarskie nożyczki w candy :)

Nici - do haftu używa się głównie muliny, opisywanej poprzednio. Czasami można spotkać się z haftami wykonanymi kordonkiem (np. haft płaski, łańcuszkowy), a w hafcie gobelinowym można używać specjalnej wełny czy też tzw. nici retors mat (nigdy nie używałam, więc więcej nie powiem). Ciekawy efekt dają nici metalizowane, błyszczące.

1 komentarz:

  1. Uśmiałam się z tego n jak niedziela. Super skojarzenie, bo ja ciągle na tę niedzielę czekam w (n) napięciu.

    OdpowiedzUsuń