Obserwatorzy

niedziela, 6 maja 2018

Niedziela z hafciarskim alfabetem - K


K jak...

Kanwa - materiał przeznaczony do haftu, o równym splocie. Kanwa (taka prawdziwa, to nie to samo co Aida, chociaż często te nazwy są używane zamiennie) często jest wykorzystywana w hafcie gobelinowym (taki podobny do krzyżykowego, ale jednak nie taki sam).

"Kram z robótkami" - pierwsze czasopismo, które sama kupowałam, w licealnych czasach. Z perspektywy czasu widzę, że tamte hafty to, delikatnie mówiąc, nic nadzwyczajnego... Nie wiem, jakiej jakości są obecnie, gdyż nie kupuję ;)

zdjęcie ze str. empik.com

Komunia święta - bardzo ważna uroczystość, a jednocześnie źródło robótkowych inspiracji. Istnieje wiele schematów haftu krzyżykowego przeznaczonych właśnie na tę okazję - od małych wzorków idealnych na kartki po duże obrazy. Sama w ostatnich latach zrobiłam kilka, np.


Konie - kolejny motyw, który często pojawia się w haftach. O ile sobie przypominam, w czasach przed-blogowych zrobiłam trzy hafty z koniem w roli głównej. Jeden z nich mam na zdjęciu, pozostałe były prezentami:

wzór pochodzi z "Kramu z robótkami"
Książki - lubię je czytać :) Są też takie, które zawierają wzory do haftu. Posiadam takie trzy, które kiedyś dostałam od babci :)

Kwiatowy rok - zabawa zorganizowana w ubiegłym roku przez Katarzynę, prowadzącą bloga "Krzyżykowe szaleństwo" (wszystko na K), współorganizatorkę hafciarskiego alfabetu. W ramach zabawy wyszywałyśmy hafty, których motywem przewodnim był wskazany przez Kasię kwiat, inny w każdym miesiącu. Moje prace:


4 komentarze:

  1. Swietne skojarzenia.Każda autorka alfabetu ma takie jedno, których nie ma na innych blogach.

    OdpowiedzUsuń
  2. O książkach nie pomyślałam :)
    Komunijny obrazek - piękny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kram z robótkami i ja kupowałam na początku swojej hafciarskiej przygody :) Zapomniałam go uwzględnić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Haftowanych kwiatków przybywa widzę:) Super:)

    OdpowiedzUsuń